Wednesday, February 06, 2013

cerita Januari lalu

Januari berlalu. Pejam celik pejam celik, sudah masuk minggu pertama Februari. Januari saya agak padat ... seminar, dua bengkel penulisan, deadline yang tak habis-habis dan  sempat curi masa lari sekejap ke Yangshuo dan Guilin.


Pengalaman di bengkel penulisan DBP-USM di Kelantan antara yang menarik, sebabnya para peserta adalah kalangan pakar perubatan, doktor, jururawat, juruteknologi makmal dan mereka yang datang dari aliran sains. Latar belakang peserta yang berbeza beri peluang pada saya untuk belajar sesuatu daripada mereka. Akhirnya saya  berjumpa Prof Madya Dr Nik Hazlina Nik Hussain yang ruangan Soal Jawab Doktor kendalian beliau di Mingguan Malaysia sering saya tatap. Beliaulah 'orang penting' di sebalik penganjuran bengkel ini.   

Bengkel Penulisan DBP-USM di kampus USM Kubang Kerian, Kelantan


Bengkel di UiTM Melaka juga tak kurang mengujakan kerana sebahagian besar peserta adalah pelajar komunikasi massa yang memang sudah biasa dengan aspek penulisan. Terima kasih kepada Puan Raihan dan anak-anak buahnya yang mengundang saya. Terima kasih juga kepada Puan Siti Hawa yang hadir mendengar. Bangga dapat bertemu warga UiTM Melaka.

Bengkel Penulisan Kreatif di kampus UiTM, Lendu, Melaka.

Cerita di Yangshuo dan Guilin?  Entri lainlah, kalau sempat!

0 comments: